חיפוש באתר

קישורים


SABRE NEWS

 


הוסיפו את כתובתכם לרשימת התפוצה שלנו !


סייבר מאחלת 
קיץ חמים ונעים !


במקום המענה הטלפוני,
ניתן לפנות במייל להלפדסק שלנו
ובו המענה מהיר,יעל ונוח.
אנא שילחו שאלות ובקשות ל:
Helpdesk.tlv@sabre.com


הרשמו לקורסים המרתקים שלנו !
שילחו מייל עם שמכם :
sabrecourses@gmail.com



מסביב לעולם

GetThere משיקה אפשרות
להזמנת טיסות
באמצעות הטלפון הנייד !
למאמר

מערכות ההפצה,ה-GDS
ותפקידן בשוק העסקי
-לא ישתנה .
למאמר

סייבר השיקה
טכנולוגיית תשלום
וירטואלי המפשטת
את תהליך התשלום !
למאמר

קראו על 25 המנהלים
המשפיעים ביותר
על שוק הנסיעות העסקיות.
למאמר

ועוד על Sabre Red
למאמר

צפו בקטע וידאו קצר המתאר
בקלילות את Sabre Red
לסרטון

 

 


 



 






















הושבה בטיסות אל-על
קטגוריה ראשית » הדרכה » הושבה בטיסות אל-על
 מפות הושבה – כללי

בפרק זה נתייחס לכל נושא ההושבה והבקשות המיוחדות הקשורות אליו.
1. הזמנת מקומות ישיבה
 
 התצוגה הגרפית של מפות ההושבה מתחלקת לרוב עפ"י Cabins
לכן מעל למקומות ההושבה תוכלו לראות לעיתים קרובות סימון:
 1st. Cabin  / 2nd.Cabin /  3rd. Cabin 
יש להקליק על כל אחת מהאפשרויות על מנת לקבל תצוגה של המקומות הזמינים.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 בדוגמה שמעל  ניתן לראות את החלוקה.

הזמנת מקום הישיבה מתבצעת כרגיל במערכת.
להצגת המושב שהוזמן יש להשתמש בפקודה:  B*

שימו לב: לנוסעים מתמידים נבנה פרופיל נוסע בחברת אל-על. עם ביצוע ההזמנה במערכת והוספת מספר הנוסע המתמיד, מתקבלת מידית הושבה עבורו עפ"י ההעדפות הקיימות בפרופיל.

לחברי מועדונים   GL /  PL נפתחות מפות הושבה המתאימות לסוגי הנוסעים האלה ויש להזמין את המושב כרגיל.

כאשר מזמינים מקומות ישיבה לחלק מהנוסעים ב-PNR, ההזמנה לא תיסגר ועל כן יש להזמין מקומות ישיבה עבור כל הנוסעים בהזמנה.

חזרה לראש העמוד

 
 ביטול \ שינוי של מקומות ישיבה:

  ראשית יש לבטל את המקום המוזמן ואח"כ לבצע הושבה מחדש, בין אם נלקח מקום ישיבה מהמפה ובין אם בבקשה מיוחדת (הסבר להלן).
ביטול מקום ישיבה לסגמנט מסוים מתבצע בפקודה  4GX1 
(1- מייצג את מספר הסגמנט.)
ביטול מקומות ישיבה לכל ה-PNR מתבצע בפקודה 4GXALL
הזמנה מחדש מבצעים כפי שמוסבר בתחילת העמוד.
כאשר מבטלים מקום ישיבה, יש לבצע את הביטול עבור כל הנוסעים בהזמנה ולא עבור חלק מהם, אחרת ההזמנה לא תיסגר.

 
בקשות מיוחדת לאישור מקומות ישיבה
לבקשת מקום ישיבה מיוחד שלא ניתן להזמין ממפת ההושבה, יש להשתמש בפקודה:

3OSI LY SERQ. PLS CFM EXIT SEAT FOR PLXXXXXX

 או מתוך אייקון PNR  —> שדה OSI . בשדה הטקסט יש להוסיף את קוד הבקשה . SERQ 
  ולאחריו את הפירוט כנ"ל.

התשובה מאל על תגיעה ל-PNR  וניתן להציג את המקום שהוזמן ע"י B*.

במקרים של בקשות מיוחדות, אם הוזמן מקום ישיבה ורוצים לשנותו, יש תחילה לבטל את המקום שהוזמן ורק אח"כ להזמין מחדש ב-OSI (כמוסבר לעיל), או בטלפון ישירות עם אל-על.
באילו מקרים בהם יש לשלוח בקשה כזו לחברת אל-על? 
 
– נוסע, שאינו נוסע מתמיד, יש לו הזמנה נפרדת, אך מצטרף לנסיעה (TCP)ׂעם PL  או GL .
– נוסע , המוזמן באותה ההזמנה עם GL או PL ובקשתו למושב מסויים נדחתה.
– נוסעים הזכאים לקבל מקום ישיבה במעבר ע"י דלתות חירום:
    -  חברי מועדון הנוסע המתמיד GL /PL/SL
    -  הזמנות המבוצעות במחלקות C ו Y 
    -  חברי מועדונים עיסקיים:  CODG/CODP
  
 הנחיות מיוחדות:
 
1. בהזמנה בה יש חבר מועדון ואחרים שאינם חברי מועדון, יש לבצע את הזמנת המקומות
    באותה פעולה: לסמן את המקום עבור הנוסע המתמיד לסמן את המקומות האחרים 
    ולבסוף להקיש על Book Adult.

2מקומות ישיבה עבור CODP / CODG
מכיון שהקודים הנ"ל אינם קודים יאטאיים, המערכת אינה מזהה אותם ולכן  הדרך לפתוח מפת הושבה,  ע"י הפקודה:
                          4G*LY365Y20OCTTLVLHR                    
 בגרסא הקרובה שתשוחרר למשרדים לקראת סוף החודש - המפה תזהה את ההערה ומפת ההושבה המתאימה תפתח אוטומטית ולא יהיה עוד צורך להשתמש בפקודה הנ"ל.
3. במפת ההושבה מוצגים מקומות בסימון Q:  אלה הם מקומות Premium המיועדים  רק לחברי מועדון GL  או PL במחלקת עסקים ומח' ראשונה ולא לשאר האנשים בהזמנה, שאינם חברי מועדון.
הנוהל להזמנה עבור מי שאינו חבר מועדון, באותה ההזמנה, הוא: יש להזמין מקום עבור חבר המועדון ועבור שאר הנוסעים לשלוח פורמט:  . 3OSI LY SERQ  
BSCT  
 
 טרם הזמנת BSCT יש להוסיף להזמנה SSR INFT  עם פרטי תאריך לידה מלאים (לא חדשים).
 אין במפות ההושבה אינדיקציה לאפשרות הזמנה של BSCT .
האישור לבקשה זו מותנה בזמינות המקומות והוא בשליטת חברת התעופה.
יש לשלוח בקשה. אם ניתן לאשר- יישלח אישור לסוכן אולם הקצאת המקום להורה ולתינוק
תמסר רק בעת הרישום בשדה.
 
  UMNR
בעת בניית ההזמנה יש להוסיף SSR UMNR ולציין את גיל הנוסע ורק אז לסגור את ההזמנה.
על מנת לבצע בקשה להושבה יש לפתוח מפה בתצוגת Native ולהזמין מקום (ע"י הקלדה בשדה / תיבה ) . הסימון במפה הוא /M  .

 הזמנת  INFT  (בגיל מעל 9 חדשים) 

 
יש לוודא הוספת ה- SSR  הרלבנטי טרם הזמנת מקום ישיבה
במפת ההושבה אין אינדיקציה לגבי המקומות האפשריים להושבות הנ"ל
יש להזמין בפורמט /4G1  (  מס' הסגמנט - 1 ).
חברת אל-על תחזיר תשובה עם מקום ההושבה שאושר.

 
 PETC
 
כמו בסעיף הקודם ( INFT )
  EXST + CBBG
הזמנה מסוג זה נועדה לנוסעים אשר נדרשת להם ישיבה על שני מושבים.
את ההזמנות לשני סוגי מושבים אלה יש לבצע ע"י הכנסת שמות בName Field  אחד.
לפיכך לפני ביצוע ההזמנה יש לפתוח תפריט Option  ולהסיר את הסימון V משדה Separate Names כלהלן:
 
 

 
   
EXST
×  יש להזמין 2 מקומות - לדוגמא: -2LAVI/DAN MR/EXST  
×  להוסיף את ה- :SSR מתוך אייקון PNR
     1.  לבחור את הSSR  מתוך פס הגלילה
     2.  יש לשייך את השם EXST לשם הראשון
     3.  למלא פרטים בשדה הטקסט (לדוגמא heavy weight  ) - חובה

 

CBBG

הזמנה מסוג זה נועדה לנוסע אשר זקוק למושב נוסף עבור מטען נלווה כלשהו (לדוגמא צ'לו)
× יש להזמין 2 מקומות – לדוגמא -2LAVI/DAN MR/CELLO
×  להוסיף את ה- :SSR מתוך אייקון PNR
      1. לבחור את ה- SSR מתוך פס הגלילה
      2.   יש לשייך את השם השני  ( של הצ'לו) לראשון.
      3.   יש להוסיף את ה- SSR ובשדה הטקסט יש לציין פרטים: משקל כולל, אורך, רוחב,   
           גובה.  לדוגמא: CELLO15KG 3MWIDTH 2MLENGTH  
                                או   CELLO15kX3mX2m  (זהו שדה טקסט חפשי)
MEDA

יש להתקשר טלפונית למחלקת שירותים רפואיים : טל: 03-977111 (פקס 03-971006 )
אל-על תכניס אישורים להזמנות בפורמט SSR OTHS עבור כל סוג שירות שנדרש בנושא זה.
 
טיפ בהושבת נוסע מתמיד:
קרה לכם שהזמנתם מקום הושבה לנוסע מתמיד באלעל וקיבלתם UC למרות שהיה מקום ?
קרה לכם פעם שמפת ההושבה של אלעל לא היתה מסונכרנת עם המפה שאלעל רואים?
 
קורה ... אז התשובה לכך טמונה בדרך כלל ב FF.
 
בידקו שמספר ה FF  הוכנס נכון,שהשם מדויק ע"י *FR .
בידקו ב H שההזמנה לא בוטלה ב HX לאחר הכנסת ה FF. 
ברגע שההזמנה בוטלה בHX מחברת התעופה,אנחנו רואים את ה FF בהזמנה אך זה בוטל בחברת התעופה.
במקרים אלו,אנחנו מזהים שיש FF,פותחים מפת הושבה המתאימה לסוג הנוסע אבל אלעל לא רואים ומחזירים UC.
 
 לכן ,הורידו והכניסו את ה FF מחדש ונסו להזמין שוב. 
ביטול:
@FF1
 
(ללא קשר בנוסף,יש לחדש את כל ההזמנות הנסופות כגון: SSR,OSI,FF,SEATING וכו' - . )
 
 
ב 99% מהמקרים זה יעבוד.
ב 1% מהמקרים יש באמת בעיה אמיתית בסינכרון המפות...ואז יש להעביר לHELPDESK במייל לבדיקה מעמיקה ורצינית... 

ליחצו על מאמרי ההדרכה לבחירתכם.

החלפת הסיסמה  הודעות יומיות Daily message שדרוג הצגת חוקי המחיר בזמן התימחור 

הסר מרשימה  |  צור קשר 
03-7963300

Simply-Smart | בניית אתרים | קידום אתרים